måndag 30 september 2013

RÖSTER

Jag har legat vaken varje natt i så många år nu
Jag kan inte glömma
Jag söker svar på frågor som tränger på
Men när mörkret kommer över hör jag röster från himmelen
Röster som sjunger om nåd, viskar om frid, över hela vår jord
 
Låt rösterna sjunga
För alla som tvivlar
För alla som slutat att tro
Sänd dem en våg av försoning
Sänd dem ett hopp som kan gro
Röster som sjunger om nåd
Var finns ni när vi behöver er
Över hela vår jord 

Och varenda kväll så möts jag av förfärande scener
Som sänds till mitt hem
Finns ingen gräns vad människan hittar på
Och jag faller ner till marken händerna upp mot himmelen
Röster som sjunger om nåd, låt dem bli hörda över hela vår jord

Låt rösterna sjunga...

Jag talar inte om religion
Att vi ska nå lyckans land
Jag talar om alla som tappat tron
Vill att de ska se att det goda faktiskt kan vinna ibland

Låt rösterna sjunga...

För alla som tvivlar låt dem bli hörda
För alla som tappat tron låt dem bli hörda
Röster som sjunger om nåd
Var finns ni när vi behöver er
Över hela vår jord