fredag 20 september 2013

OM DU FALLER (BRÖLLOPSPSALM)

Aldrig aldrig någonsin
Har jag känt nåt sådant här
Aldrig aldrig någonting
Som en helt ny stratosfär
Från och med nu är vi samman
Nu finns bara vi två
Ingen ska komma emellan
Så tvivla ej på
Världen kan snart rasa samman
Och allt kan förgå
Det finns ingen sanning
Större än så

Om du faller fångar jag upp dig
Om du tvivlar kommer jag stå bredvid
Om nåt tynger så vila mot mig
Från och med nu är det vi
Om du faller
Om du faller



Aldrig aldrig någonsin
Kommer jag att lämna dig
Kom och lägg din hand i min
Kom och gå här bredvid mig
Ingen kan se vad som händer
Så långt fram i tiden
Ingen kan se om vi vänder
Tillbaka igen
Ändå så finns inga tvivel
Jag känner en stillhet
Allt känns så givet
Jag vet vad jag vill

Om du faller fångar jag upp dig...